Różne metody podświetlania reklam zewnętrznych

Kategoria: Blog

litery podświetlane

Reklama świetlna od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Wraz z rozwojem technologii podświetlania poszerzył się również zakres możliwości w zakresie promocji. W dużej mierze to właśnie od rozwiązań technologicznych zależy skuteczność i efektywność reklamy świetlnej. Do najczęściej wybieranych systemów możemy zaliczyć m.in. podświetlenie diodowe, jarzeniowe i neonowe.

Podświetlenie diodowe, jarzeniowe i neonowe — charakterystyka

Podświetlenie LED to stosunkowo nowa metoda podświetlania reklam, kasetonów i liter przestrzennych. Do jej głównych zalet zaliczyć możemy przede wszystkim szybkość i prostotę instalacji oraz energooszczędność. Z tego też względu coraz więcej firm decyduje się właśnie na to rozwiązanie. Diody LED cechują się niewielkimi rozmiarami, stąd też elementy przestrzenne mogą być mniej wypukłe niż np. bryły z neonami w środku. Reklama świetlna z zastosowaniem podświetlenia LED cechuje się również niskimi kosztami eksploatacji przy jednoczesnej efektywności samej formy promocyjnej.

Podświetlenie jarzeniowe (świetlówki) to z całą pewnością najtańszy sposób podświetlania liter przestrzennych, chociaż wraz z rozpowszechnieniem diod LED staje się coraz rzadziej wybierany. Do podświetlenia reklamy przy użyciu świetlówek niezbędne jest stworzenie dość skomplikowanego układu zapłonowego, na który składa się wiele elementów. Niestety ukrycie całego tego układu świetlówkowego bywa niekiedy dość problematyczne. Niestety jest to rozwiązanie, które cechuje się również wysoką awaryjnością. Stworzenie całego systemu jest stosunkowo tanie, ale trzeba liczyć się z wysokimi kosztami związanymi z eksploatacją reklamy, na które składają się koszty zużytej energii za prąd oraz naprawy lamp.

Podświetlenie neonowe jest stosunkowo rzadko stosowaną współcześnie metodą. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę czasochłonne przygotowanie neonów. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę konieczność stworzenia projektu krzywizn wgięć, miejsca zakończeń neonu i punkty montażowe i zasilające, co niezbędne jest do późniejszego zamontowania rurki neonowej w środku litery. Do zasilania neonów stosuje się wysokonapięciowych transformatorów, a ułożenie całej instalacji to proces bardzo skomplikowany. Plusem tej metody jest stosunkowo niskie zużycie prądu przy dość dużych napięciach zasilania reklamy neonowej.