Dlaczego każda firma powinna zabiegać o profesjonalne logo?

Kategoria: Blog

szyld reklamowy

Logo to znak rozpoznawczy bardzo wielu firm — zarówno tych międzynarodowych, znanych na całym świecie, jak i mniejszych, działających lokalnie. Niektóre znaki firmowe od razu wpadają nam w pamięć. Widząc je, od razu wiemy jaką firmę reprezentują. Z pewnością każdy z nas jest w stanie z pamięci przywołać kilka lub nawet kilkanaście znaków firmowych znanych marek. Czasami nie jesteśmy nawet w stanie powiedzieć, czym dana firma się zajmuje, ale doskonale znamy jej logo.

Skuteczne logo to wiele korzyści dla firmy, dlatego warto poświęcić nieco czasu i uwagi na jego stworzenie. Najczęściej zdobi ono najważniejsze nośniki komunikacyjne czy reklamowe, w tym m.in. wizytówki, szyldy reklamowe, billboardy, plakaty, materiały firmowe itd.

Czym jest logo firmowe i dlaczego jest takie ważne?

Logo jest znakiem graficznym charakterystycznym dla danej firmy, organizacji, ruchu, wydarzenia itd. Składa się z dwóch podstawowych elementów:

  • sygnetu, czyli przedstawienia graficznego
  • logotypu, czyli topograficznej prezentacji firmy

Warto pamiętać, że logo może składać się wyłącznie z jednego elementu, np. tylko z sygnetu. Logotyp nie oznacza tego samego co logo, dlatego tych dwóch elementów nie należy traktować jednakowo.

Wcale nie tak łatwo stworzyć idealne logo. Niemal każda firma posiada swój znak graficzny, ale nie zawsze jest on atrakcyjny. Dobre logo jest przede wszystkim oryginalne i wieloznaczne. Oryginalność polega przede wszystkim na odrzuceniu jakichkolwiek utartych schematów i stworzenie czegoś nowego, czegoś, co będzie charakterystyczne wyłącznie dla danej firmy. Pamiętajmy, że logo współtworzy tożsamość firmy. Warto więc postarać się dobrać jak najbardziej unikalne kolory oraz symbolikę, która pozwoli wyróżnić się na rynku.

Dodatkowo należy zadbać o to, aby logo posiadało określoną symbolikę. Najlepiej, aby wpisywało się w ideę lub specyfikę firmy. Musi być dostosowane do różnego kontekstu, odbiorcy itd.

Oczywiście nie mniej istotne są względy estetyczne, dlatego zanim zdecydujemy się na konkretny znak firmowy, powinniśmy sprawdzić, jak będzie prezentować się na materiałach firmowych, a także nośnikach reklamowych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo.