Dlaczego identyfikacja wizualna jest ważna dla tożsamości firmy

Kategoria: Blog

reklama litery blokowe

Identyfikacja wizualna to ogół symboli i znaków graficznych, które są charakterystyczne dla danej firmy czy organizacji i służą do kreowania jej wizerunku wśród klientów, kontrahentów i partnerów biznesowych. Składają się na nią zarówno logo, jak i inne znaki graficzne, kolorystyka, stosowane znaki itd. Warto pamiętać, że materiały firmowe, dokumenty, reklama zewnętrzna oraz wszelkie inne nośniki marketingowe przyczyniają się do tego, w jaki sposób odbiorcy identyfikują daną firmę. Nośnikami identyfikacji mogą być m.in. ulotki, wizytówki, strona internetowa, oznakowanie służbowych samochodów, billboardy i banery itd. Posiadanie własnego oryginalnego systemu identyfikacji to gwarancja odpowiedniego wykorzystania wszystkich graficznych symboli.

Identyfikacja wizualna a wizerunek firmy

Warto wziąć pod uwagę, że identyfikacja wizualna odgrywa niebagatelną rolę w budowaniu wizerunku firmy. Spójny, oryginalny i konsekwentny przekaz wizualny wyróżnia dane przedsiębiorstwo na tle konkurencyjnych firm. Bardzo ważne jest, aby wszystkie elementy identyfikacji wizualnej były przygotowane w sposób profesjonalny i na najwyższym poziomie. Gdy mamy pewność, że jest ona słuszna i stanowi najlepszy z możliwych sposób na wyróżnienie firmy na rynku, należy stosować ją przy każdej kampanii marketingowej, wzmacniając przekaz i budując stałą pozycję oraz wyróżniając się spośród konkurencji.

Współcześnie warto kreować takie znaki firmowe oraz dobierać poszczególne symbole czy kolorystykę w sposób, który pozwala na uniwersalne zastosowanie tych wszystkich elementów zarówno w outdoorze, jak i w internecie. Obecnie firmy nie wykorzystują już wyłącznie jednego kanału docierania do klientów, lecz starają się komunikować z grupą docelową na różnorodne sposoby. Bardzo ważne jest działanie w internecie, czyli posiadanie własnej strony internetowej, profilu w serwisach społecznościowych czy też istnienie na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Nie mniej istotna jest również reklama zewnętrzna, czyli docieranie do odbiorców poprzez szyldy, billboardy czy banery umieszczane w miejscach, gdzie przebywają potencjalni klienci.